15 életerőfokozó tipp

,

Elszívja az erődet a munkád? Lemerültek az elemeid? Ezekkel az egyszerű praktikákkal rövid idő alatt növelheted az energiaszinted, vagy éppen hozzásegítenek a vitalitásodhoz nélkülözhetetlen minőségi pihenéshez.

Reggel:

Nincs kedved felkelni, hogy munkába indulj?

  1. Döntsd el, hogy jó napod lesz! Már az ébredés utáni percekben biztasd magad ara, hogy ez a nap sok jót tartogat számodra, és bármit elérhetsz, amit csak szeretnél!
  2. Vizualizálj narancsszínt: Lélegezz mélyeket és közben képzeld el, hogy narancssárga fény járja át az egész tested. Kilégzésnél lásd, amint a narancs szín az orrodon keresztül távozik. Remek elmefrissítő gyakorlat.
  3. Nyújtózkodj! Néhány nyújtó gyakorlattal beolajozhatod a tested. Itt találsz egy általam összeállított hasznos gyakorlatsort.
  4. Grapefruit a fürdőszobában: a grapefruit kesernyés és savanyú illata tökéletes ébresztő a reggeli zuhanyozásnál.
  5. Alkar-masszázs: Fogd meg két ujjal a csuklódat, majd körkörös mozdulatokkal masszírozd végig az alkarod belső részét a két ujjbegyeddel.

A munkahelyeden:

Rengeteg feladat vár, de egyre elcsigázottabb vagy és nehezen tudsz odafigyelni?

  1. Kérdezd meg magadtól: „Mitől érzem magamat ilyen rosszul?”, „Milyen szükségleteim nem teljesülnek?”, „Hol érzem leginkább a fáradtságot a testemben?”. Ezek a kérdések segíthetnek, hogy leáss a gyökerekig, és valóban a problémának megfelelő megoldás után kezdj kutatni.
  2. Illat-terápia: Cseppents négy csepp citrusfélékből készült illóolajat (narancsot, citromot vagy lime-ot) egy papírzsebkendőre, majd tedd az orrod elé és lélegezz mélyeket!
  3. Gyors fejmasszázs: Fogd közre a fejed az ujjbegyeddel, és körkörös mozdulatokkal masszírozd át a fejbőröd, majd a mutató- és hüvelykujjad közé fogva a fülcimpádat is!
  4. Mondd ki! Ne fojts magadba semmit, az őszinteség nagy energiákat szabadít fel és növeli az önbizalmat is!
  5. Levegőt! Tárd ki az ablakot néhány percre és hagyd, hogy a tér felfrissüljön!
  6. Öt perc gondolatspot: Akármilyen nehéz is, engedd el a borús gondolatok és a megoldandó problémákat, dőlj hátra a székedben, hunyd le a szemed és pár percig csak lazíts. Ez a rövid pihenő többszörösen megtérül!

Este:

Nehezen szenderülsz mély és pihentető álomba? 

  1. Kávé helyett pezsgőtabletta: Fontos, hogy elalvás előtt hat órával már ne kávézz, mert a koffeinnek ennyi időre van szüksége a felszívódáshoz. Ha rád törne az álmosság, oldj fel inkább egy multivitamin pezsgőtablettát. Ettől
  2. máris frissebbnek érzed majd magad, és a délutáni Latte sem fogja megzavarni az éjszakai pihenésed.
  3. Elő a tollat és a papírt: Rendezd a gondolataidat elalvás előtt! Írd össze a másnapi teendőidet, így nyugodtabb lesz a pihenésed, hiszen nem kell attól tartanod, hogy valamit elfelejtesz majd.
  4. Ne a tévé előtt aludj el: Az elektromágneses készülékek az agyhullámokkal keveredve interferenciát okozhatnak, amitől fáradtnak érezhetjük magunkat. Ezért a rádiós órákat, a tévékészüléket és a mobiltelefont minél távolabb helyezd el az ágytól és lehetőleg ne a zümmögő készülék előtt aludj el.
  5. Vesd be a hasi légzést: Bújj be az ágyba, hunyd le a szemed, és csak figyeld meg a légzésedet. Tudtad, hogy alvás közben a belégzésszám percenként hétre csökken? Próbálj meg lassan és mélyeket lélegezni hasi légzéssel!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.