A fogyásról másképp

A fogyásról másképp

Milyen a követhető életmódváltás?

Hol a hiba, ha folyton elfogy a lendület?

Lehet-e a fogyókúra élményteli?

Mi kell ahhoz, hogy végre sikerüljön?

Mindez kiderül a Súlyvesztő Lélektréningen!

Bármibe is fogunk, annak mindig egy belső rendrakással kell kezdődnie, amelynek során felébreszthetjük önmagunkban a valódi lelkesedést és megtalálhatjuk a mozgatórúgóinkat.

Hiszek abban, hogy ha elmeséljük a történetünket, már félig újra is írjuk a forgatókönyvet.

Tovább olvasom

Kihez forduljunk, ha valami fáj?

Környezetünk érzelmi támogatása oldja a stresszt és ellenállóbbá tesz minket. De kihez fordulhatunk, ha a baráti vagy családi jó tanácsok ellenére sem derül ki az ég felettünk? Egyáltalán rávezethet-e valaki minket a biztos megoldásra?

ID-100363398

Ma már szinte mindennek találkozhatunk a magasabb fokozatba kapcsolt verziójával: gyors étterem, gyors mosoda, gyors szerviz, gyors diéta, gyors fodrászat, amelyek arra jöttek létre, hogy kiszolgálják a rohanó életmódunkat. Nem csoda, hogy a lelkünk gyógyulásánál is előnyben részesítjük azokat a lehetőségeket, amelyek villámgyorsan segítenek összerakni a széthullott darabokat.

Ahogy elromlott holmijainkat szerelőhöz visszük, úgy ésszerűnek tűnhet, hogy személyes elakadásainknál „lélekszerelőhöz” forduljunk. A nehézségeinken átsegítők pedig – jó esetben – birtokolják azt a tudást, hogy ráébresszenek minket arra: képesek vagyunk tenni a saját boldogulásunk érdekében.

Tovább olvasom

A stressz kövérré tesz?

ID-100209954Úgy gondolod, az életedben jelenlévő feszültségek építettek zsírpárnákat a derekadra? A stressz tulajdonképpen egy energiarabló, és a deficitet csak úgy tudjuk pótolni, ha öngondoskodó üzemmódba kapcsolunk. Ez utóbbi nélkül nincs sikeres életmódváltás sem.

 

Vajon elegendő-e, ha beiktatunk egy-két reformot a táplálkozásunkba, de a gondolkodásunkon és a feszített életvitelünkön nem változtatunk? Hát persze, hogy nem! Stresszevők szájából hallom gyakran, hogy nincs idejük a tudatos táplálkozásra – mennyivel egyszerűbb bedobni egy csokit, sem a testedzésre és a pihenésre. De mit várhatunk a testünktől, ha a végletekig kizsigereljük? Persze, hogy tartalékolni fog a (még) nehezebb időkre.

Tovább olvasom

Így csökkentsd a cukorfogyasztást…


Az édességekkel bevitt cukor hirtelen megemeli a vércukorszintet, ezért egyre többre és többre vágyunk belőle. Csakhogy ha csokival és sütivel pótoljuk a szénhidrátot, a szerotonin boldogsághormon emelkedése mellett a vércukorszintünk is nőni fog. Ettől pár órára valóban energikusabbnak érezzük magunkat, utána azonban szavatolható a pocsék közérzet.

zucker

10 TIPP a cukor korlátozásához, vagyis az egészségesebb és tudatosabb étkezéshez:

Tovább olvasom

Mit NE csinálj, ha fogyni szeretnél…

ID-100166060Az előző részben a megfelelő motivációs eszköztárról esett szó sok igenléssel, most pedig következzen néhány olyan tényező, amelyekkel könnyen elszúrhatod az életmódváltásodat, vagyis jöjjenek a NEM-ek! Jobb, ha már az elején tudatosítod, mi az, ami biztosan nem visz majd előrébb…

 

Tovább olvasom

A legfontosabb lépések a bikiniformáért

hass1Közeleg a nyár, ilyenkor mindenki vészforgatókönyveket kovácsol a kontúrja ráncba szedéséhez.  Elárulom, hogyan hathatsz a testedre.

Melyek a megfelelő első lépések? Hogyan érdemes elkezdeni? Kezdeném azzal, hogyan nem érdemes: felejtsd el a drasztikus diétákat és a divatmozgásokat, főként, hogy ha csak az a vonzó bennük, hogy mindenki azt csinálja mostanában. A fontos, hogy kitartással, szisztematikusan, ugyanakkor önmagaddal harmóniában szabadulj meg a nem kívánatos párnácskáktól, hogy a lépéseid szépen egymásra épüljenek, ehhez pedig jó, ha már előre kiépíted a motivációs eszköztáradat. A program során sok olvasni- és átgondolni valót ajánlok majd, lesznek írni valóid is, de a fő cél az, hogy mindazt, amiről itt olvasol, gyakorlatba is ültesd.

Tovább olvasom

Hogyan lehetsz profi életmódtervező?

 

mxd2ur6Osh1s7o4nao1_500 „Aki tartósan boldog akar lenni, annak gyakran kell változnia.”

 (Konfuciusz)

Már sok mindent elolvastál, rengeteg tippet, jó tanácsot meghallgattál, de ezek nem mozdítottak ki érdemben? Kutatások szerint 90 százalékban az hat igazán motiválóan, amit cselekvésbe ültetünk. Az álmaid tettekre váltásában segít az életmód coaching, amelynek során együtt dolgozunk azon, hogy megtaláljuk azokat a szokásokat, gondolat- és viselkedésmintákat, amelyekkel sebes vonatként roboghatsz a céljaid felé.

HONNAN TUDOM, HOGY MŰKÖDIK?

Évekkel ezelőtt magam is elsősorban mentális technikák segítségével váltottam életmódot, illetve rendszeres testmozgás segítségével. E kettő mindvégig jól támogatta egymást. Ha nehéz volt belevágni az edzésbe, a jól felépített motiváció lendített tovább. Amint kiépítettem az eszköztáramat és ráncba szedtem az életmódomat, teljesülni kezdtek az álmaim. Dolgozni kezdtem a kedvenc női magazinomnál, aerobikórákat tartottam,  és újra csinosan öltözködhettem. Az, hogy képes voltam hatékonyan változtatni, meggyőzött arról, hogy a célok a fejlődésünkért vannak. És bár az út néha meredeken vezet felfelé, a csúcson minden megszépül.

(Életmódváltásom legfontosabb pilléreiről a Súlyvesztő Blogban olvashatsz részletesebben.)

Tovább olvasom